Direktlänk till inlägg 8 oktober 2010

Fredag idag...

Av Heli o Henke - 8 oktober 2010 10:20

Igår, torsdag, så hade jag läkarbesök på morgonen och Ida skulle jag lämna i sängen med pappa...trodde ju hon som vanligt skulle vakna vid 7,30, men det blev ingen reaktion alls när min klocka ringde. Inget hörde jag heller innan jag åkte... skönt att både pappa o Ida får sova lite då.

Efter läkarbesöket åkte jag till apoteket för att hämta ut medicin...pengarna räckte inte så jag åkte hem för att föra över lite - dom sov fortfarande! Åker tillbaka till apoteket, kör en vända till återvinningen och när jag kommer hem så sätter jag på en kanna kaffe. Alldeles tyst är det uppe i sovrummet än!! Går ner i tvättstugan och hänger upp tvätt - för den hade jag ju slängt igång innan jag åkte till läkaren. När jag kommer upp från källaren hör jag steg i trappen...Klockan är nu 11!!!! Ja, gårdagens spruta tog hårt på lillfisen! 

Febrig hela dagen och lite småkinkig...eller inte småkinkig utan mer snuttig och ville bara mysa hela tiden. Snuttisen lämnade hon inte en sekund! Lilla hjärtat   


Igår kväll var det "tjejkväll" här i byn. Ett par butiker som hade kvällsöppet och lite erbjudanen. Henke jobbar ju kväll och jag ville inte ta med Ida. Frågade om kanske farbröderna kunde vara hemma med Ida medan jag var ut en liten stund. Inga problem! Jag var borta ca 1 timme och det hade gått jättebra! Lite trött på slutet men det var ju också läggdags för henne... Kommer nog fråga grabbarna fler gånger eftersom det gick så bra...Ida har ju lindat dom runt sitt lillfinger   


Vad händer idag då...inte mycket tror jag, har biverkningar av medicinen så jag mår skitdåligt, men det måste ju gå ändå. (berättar mer om medicinen mm en annan gång) 

Idag kommer Marlene och Lovis till Sveg och hälsar på, så vi ska väl hitta på nåt kul under helgen. De kommer för att fira Idas 1 års dag, så jag kanske måste baka nåt gott. 


Ha en bra helg allihop! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards