Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

Midsommarhelg

Av Heli o Henke - 2 juli 2010 21:44

Ja vi kör väl på med ett inlägg till - hinner det innan Henke kommer hem.


Midsommar bjöd på både regn o sol. 

Hade inte planerat nåt alls, utan dagen fick komma och gå som det kom helt enkelt.

På fm var vi bara hemma, åt lite lunch (ingen sill-lunch, utan rostbiff och egen gjord potatissallad). Åkte sen vid 14 tiden till Herrö, där det skulle ätas tårta och drickas kaffe med släkten. Den årliga brännbollsmatchen - de unga mot de äldre - hölls också. Jag var inte med... skyllde på att jag inte kan springa än efter barnafödande, vilket egentligen är sant! Sen hade jag ju Ida att ta hand om.  

Åkte hem efter några timmar, dags för Ida att äta middag och kanske sova lite. Sen gick vi till farmor o farfar och grillade med dom på kvällen. 

Får sms av Maria som vill på Storön på kvällen och vi har ju inte festat ihop än så det var ju "våran tur nu". Efter många om och men så hamnar jag och Maria där till slut!  Jättekul!

Men jag ska inte utsätta mig för detta igen kan jag säga...att vara lite dagen efter och ha ett barn att ta hand om...not worth it!!! 


Midsommardagen då...vi var bara hemma och gjorde ingenting. På kvällen var vi också bara hemma.

Dagen efter det då? Nä kommer inte ihåg... minnet är bra men kort :-) Var väl bara hemma då med tänker jag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards