Alla inlägg den 22 juli 2010

Av Heli o Henke - 22 juli 2010 15:12

Ja här var det dålig uppdatering som vanligt, men har inte velat blogga nåt när det varit finväder plus att mannen varit hemma på semester... Andra veckan för han nu och vi har bara varit hemma och fixat.

Dels har vi ju hämtat husvagnen från Lofsdalen - lite fix och trix med besiktning första veckan och den här veckan har vi bytt däck och städat ur den. Ikväll ska jag packa in allt så det är klart. 

Sen har vi ju huset att fixa med också...altanen är inte helt klar än och det är lite foder kvar att sätta upp, detta har vi hållt på med mellan varven. 


I helgen som var, var vi ute i stugan. Såååå mysigt att vara där och jag sov över där för första gången också :-) Mattias och Kristoffer bodde där tillsammans med oss (eller det var vi som kom och störde deras helg egentligen   ) 

Vi åkte dit på lördag em, grillade, bastade och sov... på fm när Ida sov middag tog vi oss en uppfriskande bastu med dopp i ån. Nästa kväll var det lika...fast jag bastade inte denna gång. På måndag morgon gick Henke upp med Ida (vilket han även gjorde söndag morgon), de hade burit ved och fixat frukost åt oss... dom kom och väckte mig med frukost på sängen! Han är allt bra god min man    

Även denna morgon tog vi en bastu med tillhörande dopp i ån. Så härligt uppfriskande, borde ha så varje dag! Sen till lunch kom la familia Nilsson dit med lunch och kaffe. 


Igår var vi och vägde Ida, och 9 månaders vikt och längd blev: 8140 g och 71,5 cm. Eva tyckte vi kunde ge henne lite mer mat och så ha i fett i maten också. Sen tyckte hon även att vi skulle gå tillbaka till 6 mån välling som inte har fullkorn i sig...det går igenom kroppen för fort tydligen. 


Idag är Ida hos farmor hela dagen så vi får tvätta och fixa inför vår trip... eller jag gör sånt medan Henke sätter foder och grejar med huset. 

Ikväll får vi besök av Henkes kusin Helena med familj, ska äta lite gott tillsammans tänkte vi. 


Nä nu måste jag fortsätta laga lite maträtter som vi ska ha med på semestern.



Ovido - Quiz & Flashcards