Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Helgen med familjen

Av Heli o Henke - 16 mars 2010 09:14

Ja då har helgen dragit förbi igen...alldeles för fort som vanligt!

i fredags kväll kom Idas mummo, ukki och kusin Filippa upp till oss för att umgås hela helgen.

När de kom så tog vi oss lite varma mackor och bara satt och prata. Lets dance var det också, men den orkade dom inte titta klart på så de gick o la sig redan vid 22. Jag väntade på att Henke skulle komma hem efter 22 nån gång så vi tittade klart på Lets dance och gick o la oss direkt efter det.


Lördagen bjöd på finväder! Jag, Ida, Filippa o mummo tog en promenad till Dollar store. När vi kom hem från Dollar så var det dags för Ida att äta, så vi tog det lugnt en stund. Medan vi var på promenad så tog Henke och ukki en sväng på skidor och efter det drog de iväg till Lillån med skoter för att börja elda lite, plus att det behövdes göras lite spår med skotern så vi kunde ta oss fram.  

I Lillån grillades det korv för fullt när vi kom dit. Det gick inte att dra Ida i pulka där så vi blev inte så långvariga. Hon var även väääldigt trött och det gick inte att söva ner henne överhuvudtaget. Hon somnade gott i bilen hem iaf...

På kvällen var vi bjudna till farmor o farfar på middag, och så tittade vi på Melodifestivalen. Vi gick hem under röstningen för Filippa var jättetrött, så vi tittade klart hemma. Bra låt som vann, men både Filippa o jag hade ju röstat på Pernilla Wahlgren - schalgernörd som jag är   


Ingen sen kväll ikväll heller - frisk luft gör en trött   

   Promenade i finvädret

   sötnos

   Filippa får massa pussar av Ida


På söndagen var det också finväder!

Jag, Ida, Filippa och mummo åkte till badhuset på fm.

Ida gillade verkligen att bada! I början såg hon lite fundersam ut vart vi hamnat nånstans, låg i vattnet en stund tills ida såg ut att börja frysa, så mummo lindade in henne i handduk och satt med henne, medan Filippa och jag åkte vattenrutschkana ett par gånger. Hämtade kameran för att fota Idas premiär i badhuset och gick i vattnet med henne igen - då sprattlade hon med benen som fisken i vattnet   

På em åkte vi ut till Lillån igen för att grilla och då var vi ute på isen istället. Grillade hamburgare o korv, tog oss lite fika och så åkte vi hem. Ida vet inte ens om att vi varit där - hon sov hela tiden! Måste blivit trött efter badhuset   

    

Riktigt mysigt i badhuset! Det ska vi verkligen göra om!


Filippa, mummo o ukki åkte hem på måndag morgon. Bra att åka hem då så man

slipper helgtrafiken till/från fjällen...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards