Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Heli o Henke - 2 mars 2010 10:20

Hjälp vad tiden går...hinner inte blogga, eller rättare sagt så har dagarna sett likadan ut senaste veckan, men nu så händer det grejer   


Förra veckan var det sådär otroligt kallt igen, så vi kunde inte gå ut alls på flera dagar, måndag - onsdag var det mellan -30 och -35 på morgonen, BURR!!! Då går man inte ut frivilligt och definitivt inte med barnvagnen.

Jag har passat på att åka o handla, varit till frissan mm när Henke vaknat till liv på fm, sen har vi bara lekt här hemma Ida o jag.

Lillfisen har börjat ta tag i nappen. Hon blir så koncentrerad för att få den tillbaka i munnen, men det går ju inte så bra (ibland lyckas hon men det är nog bara en lyckträff) När hon då inte lyckas blir hon sååå förbannad - hon har humör kan jag säga!!!

  


I lördags la vi Ida nakenfis framför brasan och hon njöt i fulla drag

  

Idas farbröder, Mattias och Kristoffer, kom och lagade middag åt oss... mmm jättegott var det! Senare så gick Henke över till en kompis och skulle bara vara borta " en stund"...vilket tydligen menas med att komma hem kl 04!!! Me not so happy :-( men vad gör man... han fick inte sova ut och så fick han ha Ida hela dagen! Nån gång ska väl han också få känna på att ha barn "på riktigt"... Jag sov ett tag på dagen - hade en otrolig huvudvärk eftersom jag inte sovit nåt - sen blev jag rastlös och började städa. Det blev dammsugning av hela huset + dammsuga och svabba källaren/tvättstugan, som sett ut som jag vet inte vad, hur länge som helst - Men nu är det jättefint där!!! :-) Ibland är det bra med avreagering på hög nivå ;-) 


Ida utvecklas jättemycket nu kan jag säga!

Hon rullade ju runt första gången för några veckor sen, men det har stannat upp, hon gör det inte så mycket längre. Nu när man lägger henne på mage så kämpar hon att komma framåt, och det gör hon faktiskt...några cm blir det och krypreflexerna har kommit mer och mer - hon lyfter på rumpan och försöker åla sig framåt :-)

Igår hämtade Henke hoppgungan från farmor, som sparat den från Henkes tid. Åh vilken lycklig liten tjej!! Nu får hon verkligen utlopp för sina sprattlande ben   

      


Vad händer till veckan då? jag är sjuk så vi har inte varit ut nåt, men dett är ju så otroligt fint vinterväder idag, så i em ska vi försöka ta oss till apoteket i alla fall.


imorn ska vi gå "öppna förskolan" och väga lillfisen, ev stannar vi kvar en stund, beror lite på hur jag mår, sen har jag återbesök på fotvården. På torsdag fyller svärmor/farmor år så då blir det middag hos dom och jag ska även försöka hinna med att åka iväg till syjuntan en snabbis. På fredag ska jag jobba och Ida ska vara med farmor på fm.


Nu vaknar lillfisen så jag ska ta och sätta henne i hoppgungan igen för där trivs hon som fisken i vattnet   


Kärlek till er alla   





Ovido - Quiz & Flashcards