Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

Jobbhjärna...

Av Heli o Henke - 9 mars 2010 18:11

Tänk att gå o jobba på ett jobb där man måste hålla tungan rätt i munnen så man inte gör fel - och har inte jobbat på 7 månader... huga!!!

Detta har hänt mig nu...mitt gamla jobb behövde lite extrahjälp och det tackar man inte nej till - man lever ju inte lyxliv som mammaledig precis  

men det tar ju ett tag innan man kommer in i jobbet och man vill verkligen inte göra fel!! Då vill dom ju inte ha tillbaka en...och jag hoppas ju få hjälpa till så mycket som möjligt när jag kan.

Det funkar när Henke jobbar kväll, då jag kan jobba några timmar på fm. Men det beror helt på när han kommer hem på natten, för jag vill inte att han bara ska få sova några timmar för att sen vara uppe med Ida tills han ska åka o jobba igen - det blir en livsfara i trafiken och det vill vi ju undvika!


Nu har jag iaf jobbat lite och det känns rätt skönt att få komma ifrån och bara vara vuxen. OCH Ida får vara med pappa, vilket är sååå bra för båda tycker jag! Tror Ida tycker det är rätt skönt att få vara ifrån mamsen lite,  för det lär ju vara tråkigt med samma människa dag ut och dag in...samma rutiner och samma mamma    men hon blir glad när mamma kommer hem från jobbet iaf!


Får se när Henke kommer hem inatt om jag kan gå iväg några timmar imorn igen. Han sa att det blir tidigt men det där vet man aldrig...kan ändras många gånger.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards