Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Semester del 1

Av Heli o Henke - 30 juli 2011 18:50

Ja då har en vecka av mina två gått...

Åkte till Enköping lördag fm (23/7). Farmor och farfar åkte också ner för att sova kvar en natt. 

Installerade oss hemma hos mummo och ukki på kvällen och hämtade mat från Vita elefanten (thaikrog). Gott så det skriker om det!!!!

Söndag:

Farmor och farfar drar iväg med motorcykeln till båten (dom ska åka till Finland för att hälsa på Mummo och ukki), sen kommer fam Wagenius till Enköping för att ha lite minisemester med oss.

Måndag: 

Mulet så vi bestämmer oss för att åka till Västerås och Erikslund

Hela dagen går åt till att shoppa loss. Köpte lite smått o gott från Ikea, en ny sulky till Ida och så en sväng in på Mediamarkt för att handla grejer till nymobilen. (Männen våra åkte till Bauhaus och Biltema medan vi tjejer gick på Ikea) 


Tisdag:

Finväder så vi drog till Bredsand med konkarongen för lite sol och bad. Mötte upp bror med familj där.

 sol o bad i Mälaren

 mellisdags :-)     

På kvällen kom Mattias och Ville till Enköping... 


Onsdag: 

Familjen Wagenius packar ihop sig och åker hemåt. Tack för att ni ville komma ner och fira lite minisemester med oss! 

Vi andra tar en promenad ner på stan...min idé... ingen bra idé kan jag säga! Varmt så in i h-vete!! Skulle ju gå hem också! Helt slut.

SKulle åka till Åsa på em, men det fick bli ändrat till nästa dag eftersom vi var helt slut efter promenaden. Gick ner till bror och grillade istället. Mycket trevlig kväll!!! 

Efter middagen så tog jag en sväng med cykeln till kusin Henna för ett glas rosé och lite snack. Trevligt trevligt! 


Torsdag: 

Henna och jag drar till Örsundsbro för lite shopping  

Blev lite smått och gott inhandlat på Örsundsbro Färg, Var dags rum oulet och Iittala outlet. Har du vägarna förbi där så stanna till!!

Medan jag var iväg på shopping så åker Mattias och Ville hemåt.

"Äntligen" var vi själva en em/kväll... det är hur trevligt som helst att ha folk omkring sig, men en kväll behövde vi verkligen för oss själva.

När Ida vaknat efter lunch, så åkte vi ut till Åsa med familj. 

Lite fika, lek i sandlådan och det bästa av allt, enligt Ida, var ju kossorna som gick runt i hagen precis bredvid tomten   helst av allt hade hon velat gå in i hagen! 

 

Tack snälla Åsa för härligt besök hos er!!! Synd det inte är oftare vi ses...

På vägen hem stannar vi till på Ö&B för inhandling av krukor, rutschkana och annat smått och gott som var på rea. Sen förbi en pizzeria och hem för att äta.

 nya rutschkanan provas (hemma dagen efter vi kom hem)   

Fredag= hemfärd


Alla dagar blev inte riktigt som jag tänkt...dagarna drog ut på tiden och orken, hade velat gjort mer och hälsat på fler,men det hanns liksom inte med    

Men en helt otroligt fin vecka fick vi och det är jag glad för!   


En vecka kvar på semestern och den blir på hemmaplan   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards