Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Trist blogg

Av Heli o Henke - 26 maj 2011 12:51

Ingen idé att blogga när det inte händer så mycket...eller så är det "för mycket" som händer så man inte hinner.


Vad har hänt sen sist jag bloggade då?

Jag har haft klädparty hos mig - Mathilda kom och visade upp kläder från Pomp de lux, och självklart kunde jag ju inte hålla i plånboken denna gång heller. Men Ida får ju fina kläder då   

Vi har fixat med altanen och jag har grävt en ny rabatt - runt väderstationen. Blev riktigt bra. Nu har jag fått mina blomster jag beställt så dom måste jag slänga ner i jorden här i dagarna. Har även planerat in en ny rabatt, i ett tråkigt hörn i trädgården. Skäms över den delen av trädgården, så jag bestämde att hörnet ska få massa blommor och buskar! Får förhoppningsvis tid till det i helgen som kommer.


Ida har varit sjuk, blev borta från dagis hela förra veckan. Henke fick hämta henne från dagis lite tidigare fredag den 13:e, passande nog. Hon hade feber och ögoninflammation. Febern gick över på ett par dagar, men ögoninflammationen höll i sig en hel vecka. Sen fick ju jag världens förkylning natten mot lördagen, med hosta och en kråka i halsen - som fortfarande sitter i!! Trodde den var på väg bort igår eftersom jag lät lite bättre i rösten, men inatt hostade mer än vanligt    hoppas verkligen inte Ida får denna hemska hosta!!

Behövde inte "vabba" nåt förra veckan, eftersom vi har en riktigt bra fördel med Henkes skiftjobb. Då hade han em-skift, så jag jobbade fram till han skulle iväg, så jobbar jag in dom få timmar jag blev borta från jobbet.


Igår kväll hade vi "avslutning" på syjuntan för terminen. Vi var hemma hos Lina och snackade massa skit, drack vin och åt lite ost/kex.  Jättetrevligt! Alldeles för sällan man gör sånt!

Ikväll är det klädparty hos grannfrun - Lingon&Blåbär denna gång. Har inte riktigt bestämt om jag ska dit än, måste få ner alla blommor i rabatten, och så börja gräva nya rabatten också!


Imorgon har dagis planeringsdag, så jag har tagit en dag föräldraledigt! Ida ska ta sin sista Twinrix-spruta kl 10, men sen har vi ingenting planerat...hade ju varit trevligt med finväder, men som det ser ut nu ska det regna hela dan...


I helgen är det Trädgårdsdag vid Interflora - lite loppis-aktigt tror jag det är. Sen är det även Bakluckeloppis på torget. Ida och jag ska dit och fynda lite tänkte jag. Henke ska tydligen iväg på nån mässa i Mjölby på lördag. Men Mjölby? Ligger inte det väldigt långt härifrån?!? Måste höra om han inte hört fel på stad...  


Framöver då?

Jag ska till Helsingfors den 17/6. Lääängtar!!! Stannar även i Enköping på hemvägen...

Midsommar helgen efter det! och därefter är Henke pappaledig i 6 veckor.

Altanen ska få panel på insidan och ett fönster på gaveln.

Vi ska byta alla fönster, vilket vi gör v 25 för den intresserade, för då är mummo och ukki här och ska hjälpa till med både det ena och det andra.


Ha en bra dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards