Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Sthlm

Av Heli o Henke - 15 maj 2011 21:02

Har Hockey-finalen på i bakgrunden...det är ju Sverige-Finland och då kan jag inte titta...springer fram och tillbaka mellan tv:n och datorn som en virrhjärna   


Tänkte jag kunde blogga medan jag lyssnar istället.

Mycket funderinga i mitt huvud just nu, men kom på att jag inte skrivit nåt om Henkes o min "love-weekend" som jag kallar den (vad han kallar den? Shopping-weekend för Heli...) Det får stå för honom för det var faktiskt han som shoppade mest  


På fredagen den 6 maj - min födelsedag - slutade jag vid 14, Henke var ledig. Mina föräldrar kom på torsdag kvällen och skulle bo hemma hos oss, delvis för att avlasta farmor med att ta hand om Ida och dels för att bara vara. Det har dom ju inte fått gjort många gånger om man säger så...alltid har det varit nåt renoveringsprojekt på G.

Vi packade och gjorde oss i ordning, Farmor skjutsade oss till flygplatsen - ja vi har ju flygplats här i Sveg. Planet gick 16,15 och vi landade i Sthlm-Arlanda vid 17,30...hade nog medvind eftersom vi var 15 min före tiden. Tog Arlanda Express in till stan och taxi därifrån till hotellet, Scandic Sjöfartshotell. 

Öppnade en flaska vin och packade upp väskan. Sen direkt ut på Götagatan och gick den uppåt, eller nedåt vilket man nu säger, mot Globen till iaf för att hitta nånstans att äta födelsedagsmiddag. Vi hamnade till slut på Texas Long Horn vilket var ett sååå bra beslut för Henke ville ha kött. Fullt på restaurangen, men det skulle ta ca 20 min trodde dom innan ett ledigt bord till oss skulle vara redo. Tog oss varsin öl i baren medan vi väntade. Fick ett bord till slut och tog varsin baconlindad oxfilé. Supergott!!! 

Tillbaka till hotellet  för lite godis och tv. Båda var ju helt slut så det fick bli så första kvällen.

Lördag: 

Vaknade vid 9, fixade oss och gick ner för hotellfrukost. Sen bar det ut på stan, eller stan och stan, jag hade ju lovat att vi inte skulle in till själva "gågatan" så vi gick Götagatan ner och där blev det ju en del handlande. Satte oss på Snaps uteservering, för en öl. Härligt väder för det! Sen var det mer strosande på Söder, och ett till stopp för öl och lite lunch innan vi gick tillbaka till hotellet.

På kvällen var vi bjudna till Cicci och Lars på middag, så vi tog en taxi dit vid 18-tiden. Jättetrevlig kväll med god mat och härligt sällskap! Taxi tillbaka efter 12.


Söndag:

frukost och utcheckning. T-bana till centralen för att låsa in vår väska, men där var det tokfullt, så det var bara att ta med väskan och gå på stan. Kom sen på att Åhléns har haft väskförvaring så vi gick dit - och det stämde ju. Skönt att slippa släpa på den hela dan - hade ju ändå 5 timmar att slå ihjäl. 

Ut på stan för mera shopping alltså   och jodå det fixade vi galant denna dag också! Nog för att jag provade massa kläder och gick ut gråtande, men fick med mig nåt hem iaf!  

Tog Arlanda Express till, ja Arlanda så klart. Åt middag där, världens godaste hamburgertallrik och en öl till det. (Nej inte Mc Donalds). Planet gick 19,15 och vi var hemma i Sveg 20,30. 15 min innan idag också! och dessutom med ett "stort" plan som tog 33 passagerare och stewarden gick med serveringsvagn och erbjöd kaffe ..   det har jag inte varit med om tidigare.

Farfar kom och hämtade oss, medan farmor hade lagt Ida hemma. Åh vad vi hade längtat efter lillskruttan så det var sååå mysigt att gå och lägga sig den kvällen bredvid henne! 

När vi kom hem såg vi på en gång att det inte hade bara slappats av mummo och ukki under vistelsen hemma hos oss. Det hade städats, tvättats, bakats bullar och tömt 2 släpvagnar med skräp på återvinningen...ja och en massa annat smått o gott. 


Tack mummo och ukki för allt ni gjorde och tack farmor och farfar för att ni var barnvakt under helgen!!!!! Guld värt!!! 


Riktigt lyckad och mysig helg! Måste göra om det igen!

 
 
Pernilla

Pernilla

25 maj 2011 09:59

Hej, planteringsbordet kommer ifrån Miljögården och kostar 2200,-. Ha en bra dag!

http://orsundsbrofarg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards