Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Besök i helgen

Av Heli o Henke - 1 februari 2011 12:37

I fredags kväll vaknade Ida gråtandes vid 22-tiden, så jag tog ner henne för att ge lite alvedon och nässpray. Då kom mummo, ukki och Filippa precis, så vi stannade uppe en stund till.

Lördagen ägnades åt lite sparkåkning för besöket, Ida hade somnat i sparklådan så de stannade ute tills hon vaknade...45 min senare   

Medan dom var ute så åkte jag och handlade lite.

På em skulle Henke iväg på nåt möte...vad gjorde vi då tro? Var nog bara inne och lekte med Ida. Jag och Filippa lagade lite middag ihop. På kvällen satt vi alla (förutom Henke) och pratade, åt och drack gott.

Söndagen blev det en tur till Dollar för lite shopping. Henke och Ukki satte in en ventil i vardagsrummet för bättre lufttillförsel (?)...äh vad vet jag vad den heter, men bättre luft blev det i alla rum iaf   

Under hela helgen tog mummo och Filippa hand om Ida, med blöjbyten och matning...skönt med avlastning ibland !  

Måndag morgon tog Ida och jag sovmorgon för att kunna säga hej då till mummo, ukki och Filippa. Vi gick allihopa tillsammans till dagis och lämnade Ida, sen fick jag skjuts till jobbet och de andra åkte hemåt mot Enköping.


Måndag hade Henke födelsedag, och dom hade bilen på verkstad så han jobbade i Sveg...vi åt lunch ihop och han fick sin present - ett halsband med namntags (Heli och Ida stog det på dom). På kvällen var det middag hos farmor och farfar. Dehlinskorv och stuvade makaroner hade han beställt...Gott var det!


Senaste gångerna vi lämnat på dagis har det varit en storgråtande Ida, men man vet ju att det går över så fort man stänger dörren.


Vad händer i veckan då? Inte mycket mer än jobb då...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards