Direktlänk till inlägg 29 november 2009

1:a advent

Av Heli o Henke - 29 november 2009 22:49

Igår var det 1:a advent och då adventspyntade vi lite på dagen. Har inte haft nån julkänsla alls eftersom det varit så grått och trist ute. Trodde inte det skulle bli nån vit adventshelg men i lördags snöade det lite, så det blev i alla fall vitt på marken och i träden :-) Sen håller vi ju på med lite renovering så då är det inte heller så kul att ställa fram massa pynt som ska bli dammiga av allt byggdamm. Det får bli mer pynt om ett par veckor istället!

  



Vid 16 gick vi till torget och tittade på julskyltningen, luciorna skulle visa upp sig då och vi skulle ju rösta på Elin. Det är så fint när de tänt massa marschaller i hela Sveg.

     

Förra året var min första advent här i Sveg och det är den allra finaste 1:a advent jag haft! Det var massa snö och den dagen snöade det med stora flingor...jag o Henke gick hand i hand mot torget och det var helt underbart fint! Riktig julkänsla!! 

När vi kom hem från torget igår kväll så lagade vi lite mat och sen installerade vi vår nya skrivare som Henke köpte...det är en kombinerad skrivare och fotoskrivare... Yey!! Nu kan jag skriva ut egna foton :-) Släkten får väl vänta sig julkort med Ida som modell tänker jag =D  


Ida skötte sig exemplariskt hela dagen, lite smågnälligt till och från men i det stora hela en bra dag :-) Hon har även sovit 6 timmar i sträck 2 nätter i rad och det är mamma glad för...


Inget mer speciellt från 1:a advent, skriver mer om Ida imorn :-)





 
 
Des

Des

1 december 2009 15:18

Jag är ju inte släkt förstås, men får du ett litet litet kort över, o några minuter, så önskar jag mig också ett litet julkort... men bara om Ida är med på det :-)!

http://enderstad.kicks-ass.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards