Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Morgonstund har guld i mun...

Av Heli o Henke - 17 november 2009 09:03

Gomorron :-)

Tänk att det ska börjas redan i 4 veckors ålder att man vägrar somna fast man är så trött så ögonen går i kors! ;-)

Efter en väldigt kinkig kväll så somnade Ida till slut vid 12-tiden. Vaknade inte när pappa kom hem 04,15 som tur var, utan sov i 45 min till...tack säger mamma! Lite amning på det och sen sov vi till 07,30. Nu sitter vi här med frukost och skriver lite på datorn ihop :-) Mysigt !

Vi ska väl låta pappsen sova så länge han kan, så min morgonrutin med dusch och fixning får vänta.

Ida är ju kinkigast på kvällarna, så de här veckorna då Henke jobbar kväll är väl de jobbigaste eftersom han inte är med och trixar och fixar, varken på kvällen eller på morgonen eftersom han måste få sova ut på fm.


Grått och trist idag, men en liten promenad ska vi väl ta i em. Morsan måste få ett par nya mysisar så en tripp till Sportringen får det nog bli...


På fredag är det dags för 1 månads kontroll på BVC. Sen efter det ska vi förhoppningsvis sätta oss i bilen hela familjen och åka ner till Enköping och träffa Mummo/mormor, Ukki/morfar och morbror Kimmo med familj. Håll tummarna att det inte blir skitväder så vi inte kan åka. Får nog fråga farmor och farfar om vi får låna deras bil kanske...den tar vi oss fram med anywhere!!


Nä dags för blöjbyte märker jag!


Over and out för denna gång!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards