Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Heli o Henke - 1 mars 2012 15:08

Idag väntar vi hit Mummo och ukki, som ska hälsa på under några dagar...


Ikväll ska jag försöka mig på Body Toning, ett pass som jag så gärna vill gå på, men jag vet inte riktigt hur kroppen kommer reagera eftersom jag redan känner av lite foglossning   

efter tränignen är det en sväng till Syjuntan som gäller. Ska försöka sy nåt slags magstödbälte...Lina och jag ska slå våra kloka huvuden ihop och  fundera på hur jag ska sy en bra, vilket tyg mm.


Imorgon, fredag, ska Idis vara hemma från dagis och få rå om mummo och ukki en hel dag!


På Lördag är det dags för familjen att  åka till Funäsdalen på Hugos dop. Mummo och ukki får väl hitta på nåt annat kul...


Ja det var det hele för denna gång...


Ha en bra helg!!


Av Heli o Henke - 1 mars 2012 14:45

I helgen som var åkte vi 5 tjejer härifrån Sveg/Lofsdalen, ner till Sthlm för en riktig TJEJHELG!!

2 nätter på hotell, 2 dagars shopping och musikalen DIRTY DANCING på lör kvällen!! Hur nice tror ni inte att det var för alla oss (alla småbarnsföräldrar) ?!

Sällskapet som åkte ner ihop: alla kände inte alla, utan bara en eller ett par, så det var riktigt intressant hur helgen skulle bli. Men det var ingen fara på taket...funkade så klockrent ihop! Redan på tåget ner hade vi satt ribban...rätt lågt kan jag säga. Har inte skrattat så mycket under en hel helg på väääldigt länge   


Musikalen då:

Har sett filmen ett antal gånger, och hade laddat med musiken på Spotify under fredagen, så jag var i rätt mood!!

Förväntningarna var höga, men dom infriades allihop!

När första tonerna hördes i högtalarna fick jag rysningar, och det brände lite bakom ögonlocken (men där spökade väl hormonerna   )

Enda engelska repliken var (så klart) "Nobody puts baby in a corner" - och stoooort jubel hördes. Samma gällde "sängkammarscenen" från filmen - stort juble och där avbröts akt 1.

Stående ovationer från hela publiken!!


Nä sjukt bra!! Sa till tjejerna efteråt att han som spela "Johnny" är just nu mitt frikort   


Hade jag dessutom vetat att jag känner en i orkestern, hade jag ju självklart hört av mig till honom och frågat om backstage-pass...muahahahaaaa...


På söndagen träffade jag Cicci och Ullrika på en fika och shoppingtur.


Sååå härlig helg, detta kommer bli ett stående gäng som åker iväg fler gånger...

Ovido - Quiz & Flashcards