Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Julen är över...

Av Heli o Henke - 30 december 2011 18:00


Vår julhelg har varit jättehärlig! 

Torsdagen innan kom mummo och ukki upp för att fira jul med oss.

På fredagen hade jag och Ida tagit ledigt...jag för att fixa lite här hemma och handla det sista, medan Ida fick umgås med mummo och ukki hela dagen.

Skinkan griljerades på kvällen och första skinkmackan intogs till Bingolottos uppesittarkväll..(vi vann inget by the way)


Julafton:

Vi var här hemma hos oss på fm, åt jul-brunch och så hade ju Tomten varit här på natten - granen drunknade i paket - till Ida, eller Henke och jag fick varsitt paket också   sen gick vi till farmor och farfar för att titta på Kalle.

Efter Kalle åt vi julmiddag...och guuud så gott det var! Yummie!!

När vi var klara med maten fick vi reda på att tomten var på ingång, så Ida fick ställa sig vid fönstret för att vänta vänta




så kom äntligen Tomten!!  

Ida var lite skeptisk till en början när Tomten och Tomtemor kom, men dom fick varsin kram efter att ha delat ut lite julklappar till var och en. 

Det var ju mest klappar till Ida men det är ju som det ska vara   vi hade bestämt att vi skulle köpa julklappar "parvis" (Henke o jag till varandra, farmor och farfar, mummo och ukki, Mattias och Kricka) så att det inte bara skulle vara Ida som öppnade paket   sen köpte vi varsitt lott-paket som vi skrapade senare på kvällen. (några småvinster blev det iaf) 

Vet inte vad Ida tyckte var bäst eftersom hon lät lika glad till varje paket...nja kanske inte till böcker och så, när det fanns, skidor, sparklåda till hennes spark, en liten synt och en sittsäck bla.

Jag hade fått min julklapp av Henke lite tidigare - ett par suuupersköna innetofflor - så jag förväntade mig ingenting... men till min förvåning så fick jag ett "litet" paket!!! En SPARK!!! Hade varit och kollat på en veckan innan jul och tänkte köpa en eftersom det var härligt spark-före och det skulle vara så lätt att sparka sig till dagis och sen till jobbet....och nu fick jag en av mina älsklingar   

Juldagen var vi ute en sväng på fm, sen började "Dagmar" visa sig så det var bara att vara inne resten av dagen.

Annandag jul tillbringade jag nere i källaren...med ett par mat och fikapauser...fick massor gjort! Kartonger rensades, hyllor sattes ihop och nu är det sån fin ordning i en av matkällarna så jag längtar tills jag får åka och köpa fler hyllor och fortsätta med nästa rum! 

Sen var det dags att börja jobba för både Henke och mig. Mummo och Ukki var kvar till onsdag morgon, så dom hade Ida på tisdagen. Dom tog med sig farmor och åkte till Storhogna och fika.

Imorgon är det nyårsafton och den kommer vi fira här hemma i lugn och ro. Om det är bra väder på dagen så åker vi till stugan i Herrö, där släkten ska träffas. Annars kommer dagen se ut så här ungefär:


GOTT NYTT ÅR !   


 
 
Ingen bild

mummo och ukki

1 januari 2012 14:29

Vi hade en härlig tid i Sveg,fick umgås många dagar och kvällar med Ida.Tack för Helis familj och Inga-Lill och Jan-Erik.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards