Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Pyntad och klar

Av Heli o Henke - 19 december 2011 11:12


julgranen är nu på plats och står där så grann och fin   


Ida fick självklart vara med och pynta - inte bara för att hon tjatade "Ida hjeppa till" heeela tiden!

Hon hade fått eget julpynt att hänga i granen - dessa hamnade på EN gren. Fick henne att hänga ett par kulor på en annan gren och dom hamnade på samma gren. Taskiga morsan flyttade lite på det hon hängt upp, eftersom de två grenar hon hängt allt på, hängde tungt ner , gjorde det när hon hade somnat och det har hon inte märkt nåt av än iaf   


På torsdag kommer mummo och ukki upp och ska fira jul med oss!

Själv har jag några projekt att ta tag i på kvällarna (förutom träna mån och tors):

* röja nere i källaren.

Matkällarna är full av bråte och man hittar knappt nånting. Har ett par lagerhyllor som jag ska få upp denna vecka, så det blri nån ordning där nån gång.

* pepparkaksbak med Ida på tis eller ons. 

* skicka de sista julkorten...hade beställt julkort och när jag började skriva kuverten insåg jag att jag hade nog beställt för få. Egentligen inte, men kom på att jag/vi ville skicka till fler än vi från början tänkte. Dom extra julkorten är beställda och kommer förhoppningsvis på tis eller ons.

* Jag har tagit ledigt på fredag så jag ska få städa ordentligt. Ida är ledig från dagis och ska få vara med mummo och ukki hela dagen   

*Sen ska vi väl julhandla och fixa lite innan Julafton under veckan.

*Fredagkväll ska vi ha uppesittarkväll tillsammans med mummo och ukki. Ska se ifall farmor och farfar vill komma över också...


Ha en trevlig vecka - stressa inte inför jul!! Not worth it...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards