Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Redan December!!

Av Heli o Henke - 14 december 2011 11:47

Redan mitten på december och snön har äntligen kommit för att (förhoppningsvis) stanna!


Ska inte skylla på brist på bloggande på någon annan än mig själv... Det har varit alldeles för mycket, som tex sjukdomar, 2-års "trots" from hell, mammigt som inte är av denna värld...så jag ORKAR helt enkelt inte.

Den som känner mig, vet att jag är en TV-människa, men som det har varit den senaste tiden lägger jag mig hellre i gästrummet och läser en god bok...och somnar ganska snart - helt utslagen. Har Henke jobbat kväll och kommer hem mitt i natten, så ligger jag tydligen med boken på magen och snarkar gott. Han släcker lampan och går in o lägger sig bredvid Ida.

Tvätt och städ hinns inte med, eller rättare sagt det får göras den veckan Henke jobbar fm och han kan vara med Ida.

Men nu så kände jag att jag måste göra ett par inlägg innan jul iaf   


Vad kan ha hänt sen sist?

* Vi har varit hundvakt en helg, då svärisarna var i Sthlm

* Henke och jag har varit på "julbord" med hans chef o fru. Det blev Holiday Club i Åre och ett uppträdande med Jill Johnsson! Helt underbar helg, förutom att jag var trött som en gris och hade världens huvudvärk. Sängen hägrade redan 23,30.

* Jag har varit till Berlin med jobbet.

Tors 8/12 var resdag med bil till Arlanda, och flyg till Berlin. Hann med en julmarknad och middag när vi kom dit. Fre 9/12 jobbade vi från vårt tyska kontor och på kvällen en riktigt härlig och trevlig middag!

Lör 10/12 flyg tillbaka till Sthlm på em och jag stannade kvar hos Cicci en natt när jag ändå var ner.

Sön 11/12 Brunch på Kvarnen på söder med Cicci, Åsa och Agneta! Mys med tjejerna alltså   

16,30 tog jag tåget till Ljusdal och buss till Sveg. Hur smidigt som helst...


*Däremellan har det varit VAB och styr hemmavid.


* Igår var det lussefirande med dagis på församlingshemmet - får bli ett eget inlägg med ett par foton på det   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards