Direktlänk till inlägg 29 september 2011

Blablabla

Av Heli o Henke - 29 september 2011 16:25

Idas språkkunskaper går framåt. Med stormsteg.

Jäklar vad hon kan babbla på...

I helgen hade hon en lång diskussion med oss vid middagen. Vet inte vad hon sa men vi satt och pratade i säkert 5-10 min...hon babblar på och vi sitter och säger "Jaså", "Jahaa", "Men är det så du menar"... och hon svarar.

Ungefär som i filmsnutten jag la ut för ca ett år sen...eller nåt sånt.


På morgonen när vi ska till dagis är det mycket snack och vilja av stål.

Foppatofflor ska hon ha i ur och skur. "Annan sko" säger hon när jag tar fram gummistövlarna. En kväll förra veckan skulle hon ha dom när vi skulle sova. Men Ida man har inte skor när man sover, säger jag. "Jo mamma, sko jag ha". Ja hon fick ju prova då...men dom ramlade ju av så fort hon rörde på sig och hon satte sig upp och satte på dom igen. 4-5 gånger tror jag hon fick göra det innan jag sa till henne att ställa skorna bredvid sig istället, så det gör hon. På natten vaknade hon, satte sig upp och sa "Skor mamma" och la sig ner igen och sov.


"Keps jag ha" kommer det när man tar fram mössa vid nollgradigt.

Tar man fram en jacka så säger hon "Ida annan jacka" oavsett. 


Mycket lär hon sig på dagis märker man... "Bumma dig" kommer det titt som tätt när hon inte får som hon vill. Till det så stampar hon med foten eller slår till en med handen.


Nej nu har jag inte tid att skriva nåt mer kul Ida säger... ska ta och filma Idas nya skratt i helgen och lägga upp det här   









 
 
Ingen bild

Henna

30 september 2011 09:33

Trevlig helg från ett soligt och varmt Enköping!
Kram Henna & Co

 
Heli

Heli

30 september 2011 11:48

Trevlig helg kära kusin :-)
Kram från ett soligt och varmt Sveg!

http://idrottsgatan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Des

30 september 2011 15:02

Som mamma till en mycket bestämd tjej, med många egna ideér, har jag lärt mig att distrahera med ett val (pedagoger säger att man inte ska ge barn val, de blir förvirrade eller nåt, men ändå), då kommer hon av sig, o blir upptagen med att måste välja *hehe*. Iallafall när hon var mindre, numer har hon ju genomskådat detta. Så nyligen införde vi att hon måste ta fram kläder till morgondagen kvällen före. Så slipper vi världskriget då (allt jag föreslår är fel, allt hon har i garderoben är fult o obekvämt... den dotter med dåligt morgonhumör alltså).

 
Heli

Heli

3 oktober 2011 09:52

Nja det är väl inte så att hon får välja eftersom jag tar fram alla kläder/skor som hon ska ha på sig...men hon vet ju vart de andra skorna är och hämtar dom ;-) sen blir det tjat från morsan och till slut får jag på henne det jag valt =D

http://idrottsgatan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards