Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Veckans update

Av Heli o Henke - 26 augusti 2011 14:07

Veckan har gått sjukt fort!!

Kvällsskift för Henke denna vecka, så det är han som lämnat och jag hämtat på dagis.

Gnällfisen har varit gnällig, men det har ändå gått bra på kvällarna.

Har börjat läsa för för Ida i sängen innan hon ska sova, just nu är det Snövit. Det går faktiskt bättre och bättre att natta, eftersom hon ligger och lyssnar på sagan och tittar på bilderna. Sen är det lite bökande men inte alls som förut!

Den här veckan har hon vaknat jättemycket på nätterna istället!!

I tisdags natt var hon vaken mellan 23,30 och 03,30...sov väl småminutrar där emellan men det bökades och grinades heeela tiden tyckte jag. Mamsen fick 2 timmars sömn, eftersom jag aldrig hann somna om innan hon vaknade igen... (Onsdag natt var inte lika illa, men det vaknades rätt många gånger då med.)

I onsdags följde Ida med Vilma hem. Thomas tog med sig henne när han hämtade Vilma, så dom hade varit till Maria på skolan och sprungit och lekt i stora gympasalen. Jag åkte hem efter jobbet och slängde in en maskin tvätt, och så hann jag ta fram lite kläder inför helgen innan jag hämtade lillskruttan.


Idag blir Ida hämtad av farmor vid 15,30...och eftersom papsen jobbar kväll så fick hon övernattningsväskan med sig.


Min egen vecka då...

tog morgonpromenader mån, tis och ons morgon tillsammans med Lisa (arbetskamrat). Skönt att ha kommit igång - nu igen - och göra det på morgonen är så bra för då har man det gjort. Inte lika kul i onsdags morse då jag bara hade sovit 2 timmar, men den dagen gick rätt ok ändå.

Idag har jag varit på massage och hem på lunchen för att packa väskan...vi åker ju till Stockholm med jobbet   våra tyska kollegor kommer också dit!

Vi flyger ner om ett par timmar och hem på söndag kväll. När vi kommer fram ikväll är det stan som gäller...ska inte träffa dom andra förrän kl 22 så vi hinner med Åhléns och Gallerian som har öppet till 20 och 21   Lördag fm blir det Vasa museet, em fri tid = shopping. Kvällen ska tillbringas på en av Strömma-båtarna med middag och bryggdans.

Söndag fm är det Gamla stans gränder som ska undersökas och sen åker tyskarna hem, vilket innebär hela em fri för oss = shopping.


Ha en bra helg!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards