Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

Semester, del 2

Av Heli o Henke - 12 augusti 2011 16:27

Min andra semestervecka tillbringade vi på hemmaplan.


På tisdag morgon åkte Henke och Ida ut till Lillån för att bada lite. Jag själv skulle få lunchbesök av min kollega, Bodil, så jag åkte ut till stugan senare på em.

Henke, Ida och Mattias hade tagit båten tvärs över Vallsjön till en liten strand. Badat som bara den och så grillat korv. Ida hade inte velat komma upp ur vattnet, så kul hade hon   

När jag kom ut så låg hon och sov, och jag passade på att sätta mig i solen och bränna på lite...sen var det lunch och bara vara-tid.

Dagen slutade med att Ida blev kvar med farmor och farfar i stugan över natten. Vi åkte tillbaka ut vid lunch dagen efter och "gubbarna" började fälla träd mellan stugan och bastun. Det ska ställas ett störös (eller vad det nu heter) där, som ska användas som grillstuga bl a.


På torsdagen åkte Henke ut till stugan igen för att ta ner ett par träd till så det blev klart nån gång. Ida och jag var bara hemmavid.


Fredagen packade vi ihop oss och åkte till Vemdalen, intog lunch på Storhogna och jag shoppade lite ansiktskräm på spa-avdelningen där. Sen åkte vi ner till Vemdalen by och åt glass, Henke skulle handla nya jaktbyxor och så stannade vi till på VDLN (inredningsbutik).


Sen var det slut på semester/pappaledigt...och då kom även hösten.

Kändes på söndagen att det inte var samma värme i luften längre!


Nu har vi jobbat en vecka och Ida har "jobbat" på dagis. Har gått bra på dagis, värre med nattningen hemma på kvällarna...det ska bökas och stökas i timmar! I måndags fick jag psykbryt på lillskruttan...usch vad jag mådde dåligt av att bryta ihop inför henne, men resten av veckan har jag hållit koll på mina känslor så det har gått bättre och bättre för varje kväll. Igår tog det "bara" ca 30 min att söva ner...men då hade hon varit vaken 1 timme längre än de andra dagarna.

Vet inte vad vi ska göra så att hon inte ska böka omkring, och även börja sova i sin egen säng?!?! Förslag tas tacksamt emot!!


Ha det gott, nu ska jag hämta lillskruttan och hem och mysa med henne tills pappsen kommer hem (då ska han få ta nattningen   )


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards