Alla inlägg under december 2010

Av Heli o Henke - 21 december 2010 11:06

...inlägg hinner jag nog med innan Idis vaknar.

Hon klänger ju så dant fortfarande, så det finns inte en chans att kunna sitta och skriva nåt inlägg med henne vaken eller om Henke inte är hemma.


Hemkomna från Thailand är vi nu i alla fall! (ska skriva lite om den resan i ett annat inlägg eftersom det hände grejer där kan man säga... )


Känns lite konstigt att det är jul på fredag när man varit utomlands 2 veckor och inte tänkt på julen över huvudtaget. Slog mig dagen innan vi skulle åka hem att det är jul om en vecka... Men ändå jäkligt skönt att slippa ha hela december på sig att vänta på dagen D! 

Julafton ska vi fira här hemma på Idrottsgatan på dagen, sen går vi till farmor och farfar antingen före eller efter Kalle. Där blir det väl att vi stannar tills Idis stupar.

Julklappar ska vi inte heller ge varandra, utan var och en köper ett lott-paket så skrapar vi under kvällen. Ja Ida ska ju få lite klappar förstås. Beställde precis ett par från nätet som jag hoppas hinner fram till torsdag. Annars får hon dom ju efter jul...hon förstår ju inte sånt än så det kvittar ju egentligen när hon får öppna paketen.


Födelsedagar har det ju varit medan vi var borta (och jag hade ingen mobil med mig så jag kunde inte skicka gratulationer...ber om ursäkt för det)

17/12 - Herman -  Ciccis son fyllde 1 år !!!

18/12 - Henna - kusin vitamin som jag inte skriver ut ålder på   

19/12 - Vilgot - Åsas son som jag tror blir 7...förlåt Åsa om det är fel   

GRATTIS i efterskott till er alla 3 !!!!!   


Nä, kanske ska ta och fika lite innan Ida vaknar...sätta mig o ta det lite lugnt.


Hörs mer i veckan   



Av Heli o Henke - 1 december 2010 21:54

Vad har hänt?? Får liksom ingen tid till att blogga (ursäkta tjatet, men så är det) 

Tänkte dra in en snabbis bara för att berätta det senaste...


Vi är friska nu hela familjen i alla fall.

Förra veckan var ju ukki här också. Han fixade med Idas rum hela veckan. Tanken var att jag också skulle hinna med lite fix och trix... men av olika skäl blev det absolut INGET gjort ...dels var jag sjuk och sen höll ukki på hela dagarna med Idas rum så det fanns ingen tid. Ingen panik med mitt som tur är! 


Helgen då? Hmmm kommer inte ihåg faktiskt... undrar om inte Ida fick vara hos farmor ett par timmar så vi kunde ut o shoppa till resan. Nej det var helgen innan det !! Tror nog vi städade hela lördagen och sen hade vi middagsgäster på kvällen, Thomas och Sara. När dom gått hem så satt Henke och jag uppe och snackade massa skit om allt och inget. Tror vi gick o la oss vid 3... Ida sov hos farmor så vi fick sova ut båda två...så gott det gick i alla fall. En annan har fortfarande 2 ica-kassar under ögonen tyvärr. Men min sömn har börjat rätta till sig -Sover mer och mer varje natt.

Söndag var 1:a advent och den gick i fortsatt städande har jag för mig. Vi var inte ute på nån julskyltning - ville inte trotsa kylan med Ida...får inte bli mer sjuk nu.


Nu har jag försökt packa ihop våra pinaler inför resan i 1 (!) resväska...tror inte det kommer funka, men vi får se om Henke kan lösa det imorgon fm.

Tyvärr ser ju inte vädret så lovande ut för resmålet, men vi får hoppas att det bara är skurar och inte regn heeela dagarna   


Får se om jag skriver nåt imorn...måste nog lägga mig tillsammans med Ida på dagen (eventuellt även gå o lägga mig med henne på kvällen för att orka med resan)

// H


Ovido - Quiz & Flashcards