Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Thai-resa del 2

Av Heli o Henke - 26 december 2010 16:39

Resan var inte fullt så hemsk som det verkade i förra inlägget, men jag tänkte jag tar det "tråkiga" först... 


Här lite av vad mer vi gjorde under semestern...

På morgnarna kom ukki och hämtade Ida när vi skulle äta frukost, han gick ut på promenader medan vi satt och åt   Ida fick välling på rummet, så det var bara skönt att äta i fred... hon ville ju bara springa iväg hela tiden.


Ett par nätter sov hon hos farmor och farfar, när vi var ut på krogen.


Mummo och ukki tog med Ida på promenader titt som tätt.


Alla hjälptes år helt enkelt   


Ida charmade all personal på hotellet och även dom vi träffade ute på stan på kvällarna. När hon såg nån servitör/servitris så började hon skrika efter dom eller sprang mot dom och bara skrattade. Dom tog upp henne och lekte med henne. 


En dag var vi ut med speedboat till några öar utanför Phuket. Ida stannade hemma med mummo och ukki den dagen. Vädret var inte det bästa, regn och blåst, så båtresan var lite skumpig...alla fick varsin åksjuketablett innan avfärd    ingen fara på taket alls, men vem vet vad som hänt om man inte tagit tabletten. 

Vi var ut till Maya bay, snorklade utanför Phi phi islands, lunch på Phi phi i strålande solsken, som snabbt övergick i ösregn, vilket gjorde att vi inte kunde gå runt på ön och titta. Det var tråkigt att jag inte kunde gå till hotellet jag bott på och stranden på andra sidan ön där vi badade. Men så är det ibland...


En kväll åkte vi in till Patong på middag och så var det tänkt lite shopping, men där är dom ju galna säljarna, så det var ingen idé. Jobbigt bara   shoppingen tog vi i Karon istället. Jag, bröderna Nilsson och farfar stannade kvar för att kolla in nattlivet i Patong och visa grabbarna Bangla road, som är en gata med massa barer...och dansande thailändskor på bardiskarna mm.  Stannade inte så länge.


Henke och jag tog en middag bara vi två och slog på stort. Plankstek och en flaska vin till det. Mmmm gott!!! (men dyrt för att vara Thailand...svenska priser på maten och vinet dyyyyrt) Efter det gick vi och hämtade Mattias (Kricka låg i magsjukan) och gick ut på krogrunda. Stannade på en bar som inte hade några tjejer hängandes runt en, men dom kom dit när de andra barerna stängde - vi var de enda gästerna på den gatan... På hemvägen skulle jag ju stajla lite och göra "svanhopp" mm...vilket resulterade i vrickad fot och den andra foten vet jag inte vad som hände med... kunde i alla fall inte gå. Henke och Mattias fick stötta mig - fruktansväd smärta!!! Fy... dagen efter låg jag i sängen hela dagen, kunde knappt ta mig till toaletten. Tur var att det var i slutet på semestern. Henke fick hämta mat åt mig på kvällen. Andra dagen efter händelsen tog jag mig haltandes ner till stranden i alla fall, men att gå i sanden var smärtsamt. Rörde mig inte långt från stolstolen den dagen. Gick och åt lunch och sen vidare till hotellet. Ida och jag stannade där och Henke kom med mat till mig även denna kväll. Tredje dagen, vilket även var sista dagen för oss, stannade Henke och jag vid poolen. Ida var iväg med mummo, ukki och farmor, som delade på barnvaktandet. Kunde ta mig ut från hotellet en bit på kvällen i alla fall och sen hämtade vi mat och åt på rummet. Fick be mummo gå och köpa mig ett par foppatofflor som jag skulle ha på hemresan...fick ju inte på mig några andra skor pga av att ena foten var sååå svullen. Men kunde i alla fall gå lite bättre nu.

Fötterna är fortfarande inte bra, så jag antar jag måste till läkare för att kolla upp om det är nåt fel... 


Anyway...Vet inte om jag glömt berätta nåt, men resan var kanon i det stora hela. Regnade lite väl mycket, men vi fick ändå lite sol på oss i alla fall!   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards