Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Thai-resa del 1

Av Heli o Henke - 26 december 2010 16:00

I januari beställde vi vår Thailandsresa och väntan var huuuur lång som helst. Men till slut var det dags...3 dec skulle planet gå.

Eftersom jag inte kan berätta nåt kortfattat så kör jag bara på   


Börjar med att berätta om dagen/kvällen/natten före... Vi skulle sätta oss i bilarna vid 02 på torsdag natt för att köra ner till Arlanda. Det tar ju några timmar för oss att åka och man vill ju inte sätta sig i en sån sits att det blir stressigt... vi skulle ju ställa bilarna på långtidsparkering, checka in bilarna, få skjuts till terminalen  mm...är det mycket folk kan det ju ta lång tid. Henke och Farfar jobbade kväll denna vecka. Min och farmors fasa var att dom skulle få sånt pass att dom inte kommer hem i tid   men dom kom hem redan vid 23 tiden. Ida fick somna hos farmor, så jag fick packa klart och när Henke kom så packa vi in allt i bilen, fixa till här hemma och oss själva. Åkte sen till farmor o farfar och "väntade in" körtiden. Väckte Ida, gav henne välling så hon skulle klara sig fram tills vi kom till Arlanda. Drog sen iväg i 2 bilar. Inget bra väder att köra i kan jag säga...nånstans efter Bollnäs kom det en regnskur, i -11 grader...ja det blir ju bara is på framrutan och vi såg ingenting. Fick stanna i Tönnebro och spola ren rutan med varmvatten. Därefter var det snöigt som bara den. Vi kom fram hela bunten! Allt gick smidigt med incheckning av bilarna och så var vi äntligen vid terminalen!! Liite väl tidigt men som sagt...man vill ju inte ha det tvärtom!

Satte oss och åt frukost, kikade runt lite, växlade pengar, åt lunch och sen till slut fick vi checka in. Under hela fm sov inte Ida nånting så vi tänkte hon somnar säkert snabbt på planet. Men nej då.... 2 timmar före landning i Phuket somnar hon (och resan tar alltså ca 11 timmar). Det var en mardrömsflygning för Henke och mig... ingen av oss kunde sova heller eftersom Ida grät som bara den eftersom hon var övertrött. Sen väcktes hon när vi skulle ut från planet och genom passkontrollen. Bussresan till Karon beach gick inte heller så bra för henne, men somnade sen i min famn till slut. Väcktes IGEN när vi kom fram till hotellet. Ja man vet ju själv hur det känns att inte få sova klart...  

Men nu var vi äntligen framme!!! Hur skönt som helst. Vi hade kanppt sovit nåt på 2 dygn så alla bestämde sig för att direkt gå och sova. Sov bra länge, men det behövdes ju  

På kvällen gick vi till närmsta restaurang och åt middag. Ida gnällig...= trött. 

Gjorde inte mycket den kvällen, gick och handlade lite öl/läsk, lite badgrejer till Ida och sen gick vi och la oss efter maten och sov heeela natten fram till 10 på morgonen....även Ida vilket var skönt. 

Detta var lördagen. 

Söndagen var strand/pool-dag för alla. Mulet men det var bara skönt! Jag stannade med Ida på hotellet för det var dags för henne att sova middag...sen tog vi oss ner till poolen och badade en stund och efter det gick vi ner på stranden. Henke gick "hem" med Ida efter en stund och sen började det hända saker...

Ida drog ut några kaskad-kräkningar i hotellreceptionen och slutade inte kräkas på hela em/kvällen. Vi fick tillkalla läkare som kom till hotellet. Han undersökte henne och gav henne dels antibiotika och sen nåt för att hon skulle sluta kräkas. Hon blev ordinerad sängläge i 2 dagar. Jag stannade inne med henne dessa 2 dagar...men det gjorde mig inget eftersom jag mådde lite krassligt själv, så det var nog bara bra att jag tog det lugnt. Vi fick lite avbyte av mummo och farmor på kvällarna så Henke och jag fick komma ut och äta middag och strosa omkring lite. 2 dagar senare var det Henkes tur att få magsjukan...och under våra 2 veckor fick då i stort sätt alla av oss denna magsjuka i någon form  


Slut på del 1...

 
 
Ingen bild

Kristina :)

26 december 2010 16:52

Oj, verkar som ni hade en jobbig resa till Thailand! Hoppas att ni njöt utav resten av resan i alla fall. Det verkar som ni kan ha behövt det efter eran sömnlösa flight.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards