Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Julen

Av Heli o Henke - 26 december 2010 10:05

Dan före dopparedagen - uppesittarkvällen

Farmor hämtade Ida på fm så jag skulle kunna fixa lite med julmaten och det tackar vi för! Gjorde ingen mat, men fixade lite annat som jag inte kunnat gjort om Ida var med. 

På em kom fam Wagenius förbi på en fika - Maria hade med sig sååå gott fikabröd! Vi har ju inte setts på säkert en månad och dom åker till Funäs över jul (där Thomas är ifrån) så det var läge att ses dagen innan jul så vi kunde ge julklappar till barnen. 

Efter fikat så gick jag över med en "tack för husvakten-present" till grannarna Cecilia, Dan och Joel. 

SEN var det dags att rulla köttbullar och griljera skinkan. Allt blev klart lagom till Bingolottos uppesittarkväll och farbröderna Mattias och Kristoffer kom förbi och satt med oss. Första skinkmackan åt vi då...MUMS!!! 

Vann absolut ingenting på bingolotto, tyvärr...hade ju varit nice med 25.000 eller kanske en Volvo C40   men icke...


Julafton

Morgonens temp -35 !!!!! Huvva...

Henke gick och satte i motorvärmaren i Caddyn (har ingen i bmw:n - än) och hämtade in massa ved så vi kunde elda upp lite värme i huset. 

Tanken var att vi skulle äta jul-lunch här hemma och sen åka till farmor och farfar för att titta på Kalle och äta julmiddag, men det hanns liksom inte med någon lunch...Henke var iväg med julklapp till Bella, Annica o Lars fick varsin klapp också - "istället för blomma-klapp". Sen kom Henkes chef förbi med en julklapp, fikade med honom och sen var klockan helt plötsligt 1 ! Ingen idé att äta lunch utan vi gjorde oss i ordning och satte oss i caddyn (med Ida i knät...ville verkligen inte ta nån promenad i kylan,fast det bara är så kort bit)

Fick lite glögg och pepparkakor när vi kom till farmor och farfar. Tittade på Kalle medan maten blev klar. 

Efter maten tänkte vi söva ner Idis, men det gick inte det heller...övertrött lite tjej som vill vara med där det händer. Bestämde oss istället för att öppna julklapparna. Hade ingen tomte inplanerad så farmor bytte snabbt om och tog över rollen galant   

Ida blev överlycklig över tomten och alla paket. Skrattade hela tiden och blev alldeles till sig när vi öppnade allt. 

  

  

  

Efter att klapparna var öppnade (bara Ida fick klappar, vi hade köpt lottpaket som vi skrapade tillsammans) var det dags för Ida att sova. Vi hade bestämt att sova kvar hos farmor o farfar pga kylan, så upp med Ida i sängen så vi kunde skrapa lotter och mysa lite framför tv:n.  Satt och pratade en bra stund innan jag blev suuupertrött. Jag och farmor gick och la oss, medan Henke, Mattias och farfar satt uppe och babblade en stund till.

Juldagens morgon kom farmor upp och hämtade Ida så vi kunde sova vidare...NICE   


Jamen det var vår jul det! 

Hade tänkt vi skulle gå ut och festa på juldagskvällen, men Henke var krasslig i magen och jag har ont i fötterna (båda sviter efter vår Thai-resa) Skulle inte palla att gå dit helt enkelt. Får se om jag kan få barnvakt till på torsdag 30/12, då det är "hemvändarn" och Willie Lees spelar på folkan...då ska jag och Maria (och Annica?) ut och svänga de lurviga tänkte vi! 


Hoppas Din jul varit bra! 

Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards