Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Snö

Av Heli o Henke - 23 november 2010 20:39

Lillfisen har varit sjuk sen i lördags... feber och förkyld. Det har även smittat av sig på mamma o pappa... Inte kul! Hoppas det inte smittar ner ukki också, som är på besök!

Vi skulle ha tagit den andra thai-sprutan i måndags men eftersom Ida hade feber i söndags så gick inte det. Fick ny tid till imorgon, onsdag, men verkar som vi får ringa och boka om den med imorn bitti...hon hade 37,7 ikväll och måste vara feberfri minst 1 dag för att få ta sprutan. (hennes normaltemp ligger på 36,5, precis som sin mor, så 37,7 är feber...kommer ihåg när jag sagt att jag haft feber och den visar "bara" 37,5...ingen som trodde mig.)  Men i alla fall så har vi en vecka på oss att ta sprutan så det ska nog ordna sig   

Ida har fått sova med oss nu när hon varit sjuk, så hon ligger sked med mig...mysigt men inte kul för mig som hade hellre gått ner i tv-soffan, eftersom jag inte kunnat sova på 2 nätter pga kliande hals (och förmodligen även av fullmånen...) 

Idas rum börjar ta form!! Målat blir det den här veckan och fint blir det! Sen får jag ta tag i målandet av möblerna under julhelgen, eftersom jag inte orkar med nåt nu. 

Idag gick Ida och jag ut en liten sväng för att få lite frisk luft. Vill ju se hennes reaktion på SNÖ    köpte nya kängor i lördags så nu kunde vi vara ute och promenera lite på gården. Eller promenera och promenera, det gick inte så bra att gå med skor för Ida (=ovant) så jag höll i henne under armarna... sen nådde jag inte pulkan, så jag satte henne i snöskyffeln och körde runt med henne. Lite brydd var hon över allt det vita.

   

Filmade en snutt också så jag ska lägga upp den på you tube och länka hit på bloggen. Nån gång när jag har tid ...   


Inte mycket mer att säga just nu, mer än Gonatt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards