Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Passa på...

Av Heli o Henke - 17 november 2010 14:29

Kan ju tro att jag glömt lösenordet eller nåt till bloggen eftersom inga uppdateringar kommit på ett bra tag...men icke! Det har helt enkelt inte funnits varken tid, ork eller lust.

På dagarna klänger Ida mig i byxbenet och förföljer mig vart jag än går..t.o.m på toaletten!! När jag hört av andra mammor tidigare att när man får barn kommer man inte ens få vara ifred på toa - nu vet jag!!!!!   Hon har lärt sig att öppna dörren, om den inte är helt stängd förstås...går nån av jag eller Henke in så nog hör man Idas steg snart och så öppnas dörren och ett huvud sticker in och skrattande kommer hon in ...sötnosen! Så vill man vara ifred så gäller det att stänga dörren! Men det går ju bara om det finns nån annan med i huset...annars är det bara att gilla läger...


Går själv nu gör hon också! Mer och mer gå än krypa faktiskt   ingen är väl gladare än Henke och jag att hon börjat gå innan vi drar till Thailand! Även här hemma blir allt mycket lättare när hon går. Så fort jag får tag på ett par vinterkängor så ska vi ut på gården och spatsera lite    har inte engagerat mig så mycket i kängor än eftersom hon inte gått själv och trodde väl inte jag skulle behöva några innan resan heller...men MÅSTE ju bara ut med henne så hon får leka i snön!! Därför ska jag nog be mummo köpa ett par och skicka med ukki i helgen.

Ringde och frågade ukki om han hade tid att komma upp nämligen...och det hade han ju, så han kommer med bussen på söndag och stannar till fredag. Bad honom komma eftersom det inte blir av att vi målar Idas rum och jag vill så gärna få rummet klart innan jul... När Ukki kommer, då händer det saker kan jag säga...plus lite till!  Jag ska också passa på att göra massa när han är här och kan vara med Ida den tiden, dels fixa inför resan och dels måla lite möbler som ska in i Idas rum. 


Gästrummet är helt klart nu i alla fall, det blev klart sist mummo, ukki och Filippa var här så deras sista natt sov dem i det nya rummet. Sååå fint blev det! 


Ja nu har jag skrivit lite vad som hänt här, och ni vet att vi lever...ska försöka (!) skriva några gånger i veckan i framtiden   


Ha en fin vinterdag (strålande sol och -14 har det varit här idag), så hörs vi snart igen.............

 
 
Nina

Nina

18 november 2010 09:34

Ja, gissa om jag vet vad du pratar om! Jag har 3 stycken HELI och det har vart precis likadant med dom alla! :))) Men men, det är härligt... och man lär sig att gå på toa med sällskap! :)

KRAM

http://niiinis.blogg.se

 
18 år och ska skaffa barn:)

18 år och ska skaffa barn:)

18 november 2010 16:59

Vilken mysig blogg du har :) följa gärna med på våran resa från att bara vara två till att bli tre. Vi är två atronåringar som försöker skaffa barn. Kom in och kika lite, lämna gärna ett spår!

http://www.Viskablitre.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards