Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Dagens besök på bvc

Av Heli o Henke - 23 juni 2010 12:33

Har inte varit o vägt Ida på ett tag så det började bli dags att ta en promenad dit. Åh vad jag tycker det är tråkigt att det är mitt i hennes sovtid, men det är bara att gilla läget. Idag somnade hon innan vi kom dit, och vi var först in...bara att väcka lillfisen. 

Vad blev det för 8 månaders vikt då?

Vikt 8040 g och 70 cm lång. Börjar ju bli stora tjejen nu   


Ingen idé att stanna kvar o umgås med de andra mammorna o barnen, så vi gick bara ner en trappa för att säga hej till farmor som jobbar på sjukhuset några veckor under sommaren. Sen var vi även och sa hej till gammelmorfar som ligger på äldrevården där på samma våning som farmor jobbar. Han var vaken så han blev jätteglad att se oss. Blev ingen lång vistelse eftersom Ida började gnälla som bara den. Lovade honom att komma tillbaka tillsammans med gammelmormor och ta en fika med dom. 

Gick ner mot centrum och tänkte att Ida skulle somna på stört...men icke! Låg o gnällde och snurrade lääänge! När vi gick in på Sportringen outlet, så blev hon i alla fall tyst o stilla och efter ett tag så somnade hon gott. 

Jag köpte mig en ny fleecejacka och en fleeceväst - verkar behövas denna sommar   sen suktar jag efter ett par låga Converse, men vet inte om jag har råd att lägga dom pengarna just nu...


Nu har Ida sovit i 1,5 timme så hon vaknar väl snart. Då är det dags att ge henne lite mat...hmmm undrar vad det ska bli för gott idag... tror det får bli makaroner med skinkstuvning. 


Ikväll ska jag till Anna och dricka lite vin   ska bli skönt att komma iväg o snacka lite skit, kanske kommer energin tillbaka efter ikväll! 


Ha en bra dag!

 
 
Ingen bild

Annica

23 juni 2010 14:57

Växer så det knakar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards