Direktlänk till inlägg 18 september 2010

Hänt i veckan

Av Heli o Henke - 18 september 2010 12:58

Ja mannen sköt ju älg i torsdags!! Gott att fylla frysen   

och mer kött blir det för idag har svärfar/farfar skjutit en också!! Han gästspelade i Henkes jaktlag idag...

Ida och jag åkte till Herrö i torsdags för att se tjuren pappsen skjöt och Ida fick klappa den...

(varnar känsliga läsare för att titta på bilden!!! Nej jag lägger inte ut den bilden som visar den stolta jägaren, eftersom det blivit lite rabalder om det på annat håll...)

  


Idag har vi varit till Brukshundsklubben där det var hundutställning...farmor ställde inte ut Ville i år, men har varit o "jobbat"  - sålt fika/mat.

Ida ääälskar hundar...hon blir alldeles till sig när hon ser dom och nu när det var massa hundar så visste hon inte vad hon skulle ta sig till... det regnade så hon satt i vagnen och kunde inte ta sig nånstans tyvärr. Vi fick lite mat där (jag en hamburgare och Ida fick en kokt korv att mumsa på) Var där en kort stund bara för att komma hemifrån en stund... åkte hem, gav Ida lite gröt och sen var det sovdags för henne. 

Jag tog fram symaskinen för att sy klart nya överdraget till kökssoffan som står på altanen, men vi får se om jag orkar sätta igång... Mer sugen på att börja på nästa projekt istället - en åkpåse till Ida i fleece o flanelltyg. 


Ja nu har vi ju fått dit grinden/stängslet för kaminen också! 

Såhär fint blev det:

  


Ikväll ska vi till farmor o farfar och äta middag. Gammelmorfar fyller 85 år på tisdag så vi ska fira honom lite...på tisdag firar även mannen o jag - 3 år!!! 

Vi får väl gå och äta en romantisk lunch på kondis, eftersom han jobbar kväll  

3 år...bara...mycket har hänt på så kort tid! Ska berätta mer om det till veckan tänkte jag. Hur vi träffades mm ...


Ha en trevlig helg!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards